Új szerepéről és terveiről beszélgettünk Veréb Tamással - Interjú

2017.07.29 Kovács Gergely

Új szerepéről és terveiről beszélgettünk Veréb Tamással - Interjú

Hogy kezdődött nálad a musical iránti érdeklődés? Egy eléggé zeneszerető családból jöttem, a szüleim is sokféle zenét hallgattak, így természetes volt hogy elkezdtem zenét és szolfézst tanulni. Gyerekként kellett először

Hogy kezdődött nálad a musical iránti érdeklődés?

Egy eléggé zeneszerető családból jöttem, a szüleim is sokféle zenét hallgattak, így természetes volt hogy elkezdtem zenét és szolfézst tanulni. Gyerekként kellett először énekelnem, ekkor derült ki, hogy szép hangom van, de gyerekként ez még nem is volt fontos. Viszont ekkor volt a nagy musical robbanás is itthon, így sok musical zenéje is eljutott hozzám. Aztán képbe jött a Miskolci Színház, ahol több, mint három előadásban játszottam. A Kölyök című előadásban egészen 14 éves koromig játszottam Miskolcon.

Mikor fogalmazódott meg, hogy ezt szeretnéd csinálni?

Elég korán megtörtént, de ez eléggé adott is volt, hiszen csak színházzal foglalkoztam addig is, ráadásul minden énekversenyen elindultam, amiken szép eredményeket értem el. Ezeken a versenyeken már 13-14 évesen szakmailag fontos emberekkel találkozhattam, ami nagyon nagy dolog volt. Aztán számos lehetőség jött az életemben és valahogy mindig szerencsém is volt.

Ennek ellenére mégis a Miskolci Egyetemre mentél és nem a Színművészetire. Miért?

Na ez egy nagyon érdekes kérdés. Rengeteget tanultam, hiszen jártam Földessy Magithoz, sőt a Színmű előkészítőjére is. Bár akkor még úgy gondoltam, hogy abban a színházi közegben amiben akkor voltam sokat tanulhatok, így megcéloztam a Színműt és ezzel egyidőben a jelentkezésemet beadtam a Miskolci Egyetemre is. Aztán jött egy telefon, amikor a Színműn voltam, hogy megkaptam az Elfújta a szél musicalben az egyik szerepet a Budapesti Operettszínházban, ami egy olyan lehetőség amit ha akkor kihagyok, akkor biztosan nem jött volna még egyszer szembe. Így választottam a Szinmű helyett a Miskolci Egyetemet. Persze jó, hogy így történt, hiszen sokat tanultam az egyetemen is, és sok felé kellett nyitnom, főleg zeneileg. Így szerettem meg az operát és a klasszikus zenét is. A tanári diplomátt végül nem tudtam már megszerezni, mert rengeteg feladat jött az Elfújta a szél után a Budapesti Operettszínházban és utána azon kívül is, többek között a Sztárban sztár is.

Hogy élted meg azt amikor hirtelen egy ország ismert meg a Sztárban sztáros győzelmed kapcsán?

Nagyon jól! Bár bevallom féltem, hogy milyen lesz, ha annál több ember ismer meg, mint aki eddig ismert, hiszen nem volt tapasztalatom arról hogy milyen az a fajta népszerűség, amikor a TV nézők otthonába lépve leszek hirtelen egy ismeretlen ismerős. Mégis óriási szerencsém volt, mert valamiért a közönség már az első adásban nagyon megkedvelt, de ebben óriási volt a szerencsém is, hiszen Carameltől énekelhettem. Persze nem csak őt emelném ki, hiszen minden adás egy fantasztikus élmény volt. Olyan érzéseket éltem át, amikre nem is számítottam. Visszanézve magamat én is meglepődtem azon, amit láttam és rengeteg hibámat észrevettem, pedig rengeteget készültem. Ugyanakkor talán a nézők is azt érezték amit én és ha azt amit éreztem sikerült átadni, akkor az már maga nagy siker.


A Sztárban sztár után megjelent az első dalod, ami már most 700.000 megtekintésnél jár. Mikor jön ki új dal?

Az a megtiszteltetés ért, hogy én énekelhettem a Vizes VB szurkolói dalát, de a nyáron jelentkezem még két új dallal is, amiből az egyik egy kooprodukció lesz.

Nagy lemezt tervezel?


Igen 2018-ra szeretném, ha elkészülhetne a lemezem.

Koncertturnét is tervezel?


Igen 2018-ban nagyon szeretném, ha egy turnéra mehetnék, de jelenleg gőzerővel készülünk a Notre Dame-i toronyőr musical szabadtéri bemutatójára, amit a Szegedi Szabadtéri Játékok után a Budapesti Operettszínházban is bemutatunk majd, így a koncert turné még csak terv.

Visszatérve a musicalekre. Egy korábbi sikered a Robin Hood ősszel turnéra indul. Idén is láthatunk majd ebben az előadásban?


Igen, a Veszprém Arénában és Budapesten a Papp László Sportarénában benne leszek az előadásban. Sajnos a turné többi előadását nem tudtam elvállalni. Anno a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon bemutatott Robin Hoodból is nagyon sokat tanultam így jó érzéssel gondolok vissza erre az előadásra is.

Hogy jött ezután a Rómeó és Júlia musical az Operettszínházban?


Az Operettszínházban az Elfújta a szél casting után A tanár úr (KERO) kérte, hogy tanuljam meg a Rómeó és Júlia musicalből a Miért fáj című dalt, amit én nem is vettem annyira komolyan, mert úgy gondoltam ekkora szerencsém nem lehet. Rá két hétre jött a telefon, hogy másnap akkor várnak az Operettszínházba, amire egy este alatt készültem fel. Persze akkor még abba bele sem mertem gondolni, hogy mi lesz, ha még meg is kapom a szerepet.

Mennyire érzel amúgy párhuzamot az életedben és a szerepeidben?

Az Operettszínházas előadásokban például a Mozartnál igaziból sírtam, mert átéreztem a helyzeteket, hiszen egy-egy helyzetet az életemben is előjött. Például amikor gyerekként ott álltam az előtt a helyzet előtt, hogy most már nem kellek, hiszen gyereknek már nagy, felnőttnek még kicsi voltam. Meg kellett élnem a várakozást és megtanultam várni, de ebben a szüleim sokat segítettek. Persze sosem görcsöltem semmin, és talán ez is kellett.

A Rómeó és Júlia musicales beállásod után nagyjából egy időben egymás után több szerepet is kaptál a Budapesti Operettszínházban, amikor Dolhai Attila vissza adta a szerepeit. Nem volt ez nehéz így új beállóként?

Ez egy hálás teher volt, de nyilván nem akartam soha utánozni. Éreztem a súlyát a szerepeknek és óriási elvárás volt előttem, de jó dolog volt megcsinálni ezt kicsit másként, remélve, hogy azt is szeretni fogja a közönség. Persze ettől függetlenül még mindig sokan azt mondják, hogy az volt az igazi, de ez normális is, hiszen ők törték az utat és tették ikonná ezeket a sikerdarabokat. Mi azonban egészen máshogy csináljuk és jó érzés volt, hogy nem másoltuk le, hanem megtölthettük új energiákkal. Persze mindig különleges az amikor valami újat kap az ember, mint például a Notre Dame-i toronyőr, amiben nagyon hiszünk. Sok munka volt benne és nagy várakozás is, hogy át tudjuk-e adni a közönségnek azt, amit szeretnénk. Most azonban a Budapesti Operettszínházban tartott három preview előadás visszajelzéséből úgy érzem, hogy ez egy nagyon jó előadás lesz. Mindenki jól érzi magát a darabban és fontos, hogy hiszünk a darab üzenetében.

Mi a darab üzenete?


Talán az előadás egyik kulcsmondatát emelném ki: "Ki dönti el hogy ki lesz ember és ki lesz szörny?" Ez a kérdés többször is visszatér a darabban és rendkívül elgondolkodtató minden szinten. Mi a darabba mint színészek "kerülünk be" a darab elején és miután "leadtuk" a darabot színészként is fejezzük be. Én, mint Veréb Tamás érkezem a színpadra és úgy adják rám a szerepet és a púpot. Végül pedig mint Veréb Tamás kérdezem meg, hogy ki dönti el, hogy ki a szörny és ki az ember? A színpadi történések után ez egy olyan kérdés, ami mindenkiben új gondolatokat ébreszt.

Te megnézted a felkészüléskor az eredeti előadást is?


Személyesen nem, de pár videót igen. Ez betekintésként jó volt, de a mi előadásunk egészen más lesz. KERO tanár úr nagyon jó érzékkel nyúlt az előadáshoz, hogy a magyar közönség számára befogadhatóbb és szerethetőbb legyen a darab. A kinti előadásban kevesebb teret kapnak az érzelmek és inkább énekes-színészek mint színész-énekesek adják elő az előadást.

Mennyit tudsz az előadásba magadból is beletenni?

Száz százalékot! Azért szeretek KERO tanár úrral együtt dolgozni, mert bár van egy nagyon jó koncepciója mégis úgy érzem érvényesülhetek az alkotói folyamatban, és ehhez rendkívül sok segítséget is kapok. Köztünk van egy nagyon jó alkotói kapcsolat is, így eléggé egy hullámhosszon dolgozunk, ami elég ritka, viszont egy fantasztikus érzés, mert szárnyal az ember a próba közben. Talán azért is vagyok lelkes ezzel az előadással kapcsolatosan, mert már maga a próba folyamat alatt is rendkívüli jó érzés tölt el.

Van szerepálmod?

Most azt mondanám, hogy Quazimodo! Nyilván ezt 5 évvel ezelőtt nem gondoltam volna erre a szerepre, de jelenleg ezt a szerepet nagyon nagy élményként élem meg, hiszen tele van kihívásokkal és igazi átalakulást kíván. Ez a szerep egy óriási nyitás is, hiszen egy rendkívül különleges karaktert kell tudni megmutatni. Az előadás elején látunk egy állatias karaktert aztán eljutunk oda, hogy ő a sztori hőse.

Mikortól láthatunk a Notre Dame-i toronyőr musicalbenben?


Az előadás először Szegeden lesz látható a Szegedi Szabadtéri Játékokon 2017. augusztus 11-től, szeptembertől pedig Budapesten az Operettszínházban játszuk majd.



 

CSATLAKOZZ HOZZÁNK


Neked ajánljuk
AJÁNLÓ
HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Ha feliratkozol hetente elküldjük neked a legfrissebb cikkeket.

Neved*:
E-mail címed*:
 

EZT OLVASTAD

Médiaajánlat   Impresszum - kontakt   Adatvédelem   © Minden jog fenntartva - Musicalinfo.hu 2006-2024