Cserhátitól a musicalig - "Hajtűk-Csákányi Eszter estje az Orfeumban!

2011.09.29 Kovács Gergely

Cserhátitól a musicalig -

"Újabb nagy fába vágtam a fejszémet" - mondta Csákányi Eszter az MTI-nek, hozzátéve, hogy bár nagyon szeret énekelni, nincs elégszer módja rá, így kihasználta ezt az alkalmat, hogy meséljen magáról, a női lélek megannyi arcáról.

"Újabb nagy fába vágtam a fejszémet" - mondta Csákányi Eszter az MTI-nek, hozzátéve, hogy bár nagyon szeret énekelni, nincs elégszer módja rá, így kihasználta ezt az alkalmat, hogy meséljen magáról, a női lélek megannyi arcáról. Mint rámutatott, a Hajtűk egy új műfaj, amelyben egy színésznő belemegy az éjszakába, egy mulatóban énekel, és bár az Orfeum színpadán, mégis színházi élményt nyújt.
Az előadás az Orfeum produkciójaként született: a mulató vezetői ártatlanul megkérdezték tőle nem lenne-e kedve náluk énekelni, válaszképp két nap múlva már be is toppant hozzájuk a kész műsortükörrel - idézte fel Csákányi Eszter. Hozzátette, hogy az előadói estet szerkesztő Zöldi Gergely fordító-dramaturggal gondolkoztak el azon, milyen műsor való erre a pódiumra. Az Orfeumban ugyanis a fellépőhöz közel ülnek a nézők, így közvetlenebb kapcsolat alakítható ki a közönséggel.
"A dalok közül a Cserháti-számot (Idő van) különösen szeretem, nagyon el akartam énekelni. De a számok többségét Zöldi Gergely válogatta, aki nagyon ismer engem, emellett komoly zenei gyűjteménnyel rendelkezik" - árulta el. A színésznő szerint az est témája örök: nők végletes lelkiállapotban. Nők, akik alárendelik magukat a férfinak, akik hiába várakoznak a megbeszélt randevún, akik kiszellőztetik a lakásból a magányt, akik fiatal férfiba szeretnek bele, hogy aztán Főnixmadárként teremtsék újra önmagukat.
Csákányi Eszter elmondta, hogy a dalokban az ember különböző korszakai jelennek meg: például a fiatalság, amikor nem számít semmi, mégis boldog (A tranzisztor kor hajnalán) vagy egy másik kor az idősebb nő és fiatal szépfiú kapcsolatát megidéző számban - megannyi sokrétegű történet.
A zenés esten színházi előadásokból is elhangzanak dalok. "A színházi blokkban azon dolgoztunk, hogy minden más legyen, mint az eredeti" - emelte ki Csákányi Eszter, hozzátéve, hogy egyébként is minden számon csavartak egyet. A műsorban felhangzó Bëlga- és Kispál és a Borz-szám is az eredetitől eltérő zenei feldolgozás.
Az esten hallható még többek között Sting, Stephen Sondheim, a Hungária és a Jazz + Az egy-egy dala, Kurt Weil szerzeményei és egy musical-egyveleg is elhangzik.
A zenekarban Hudák Zsófia (nagybőgő), Kovács Norbert (dob)és a dalokat hangszerelő Puskás Péter (zongora) játszik. "A közös munka nagyon jó volt, szerettem Puskás Péterben, hogy szigorú velem, mindig elmondja, hogy mi nem sikerült jól" - fogalmazott Csákányi Eszter.

A Hajtűket a tervek szerint havonta két alkalommal láthatja a közönség az Erzsébet körúti Orfeumban, a premiert követően legközelebb október 10-én és 24-én.
A színésznő az idei évadban rá váró munkákról szólva elmondta, hogy egy filmsorozatban játszik majd, januártól pedig új előadást próbál: Garaczi László darabját viszik színre, egy modern Kurázsi mama-történetet, amelyet az Orlai Produkciós Iroda március-áprilisban tűz műsorra.
A korábban bemutatott előadásokban továbbra is láthatja a közönség Budapest különböző színházaiban: a Katona József Színház Kamrájában játssza az idén A hét asszonya című Parti Nagy-előadást, a Centrál Színházban a Paravarietét, a Belvárosi Színházban pedig a Brezsnyev lányáról szóló Dolcsaja vitát.

Forrás: MTI



 

CSATLAKOZZ HOZZÁNK


Neked ajánljuk
AJÁNLÓ
HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Ha feliratkozol hetente elküldjük neked a legfrissebb cikkeket.

Neved*:
E-mail címed*:
 

EZT OLVASTAD

Médiaajánlat   Impresszum - kontakt   Adatvédelem   © Minden jog fenntartva - Musicalinfo.hu 2006-2024